Gepost door: pheirman | maart 19, 2017

Goedkope supermarkten gaan overstag voor fair trade


fairtrademaxhavelaar

Consumenten kunnen wel degelijke positieve verandering in gang zetten, misschien wel veel krachtiger en ingrijpender dan politieke besluiten. Vandaag blijkt dat ook budgetketens als Aldi, Lidl en Action de verkoop van fairtrade-producten (vooral bananen en chocolade) verder de hoogte in duwen. Na de ‘klassieke’ supermarkten gaan ook zij overstag. Een dikke streep goed nieuws in deze woelige economische tijden. En een dikke pluim voor de consument. Die geeft steeds duidelijker aan dat fair trade een verkoopsargument is. Zonder die uitdrukkelijke vraag zouden winkelketens veel minder snel teruggrijpen naar fairtrade-producten.

Advertisements

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: