Gepost door: pheirman | maart 14, 2016

Lopen na een griepje


1f193d7fda204128e453631dd0a9e4df

Menig loper staat dezer dagen voor de vervelende vraag? Wanneer mag ik de training hervatten na een verkoudheid of een griep? Niet te snel, is het antwoord. Toegegeven, in het verleden heb ik me er ook wel eens aan bezondigd. Een verkoudheid of geïrriteerde luchtwegen ‘weglopen’. Een enkele keer kan dat werken, wellicht omdat je al aan het genezen bent. De kans is echter veel groter dat je door te vroeg te hernemen of te lang door te trainen, oververmoeid raakt, en dan draait je trainingsschema pas echt in de soep. Trainen met koorts kan zelfs levensgevaarlijk zijn en in het slechtste geval leiden tot een infectie van de hartspier, waardoor je blijvend hartpatiënt wordt. 

Moraal van het verhaal? Desnoods enkele weken de training stilleggen, is absoluut geen ramp. Je basisconditie helpt je er nadien snel weer bovenop. Liever dat dan (te) snel herbeginnen of de achterstand willen ‘inhalen’. Geen goed idee.

Hier vind je meer uitleg over hervatten na een griep of verkoudheid.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: