Gepost door: pheirman | mei 26, 2015

Wat eet je in aanloop naar een halve marathon?


Wat eet je de laatste dagen van je voorbereiding op een halve marathon? Een goede vraag en niet zo eenduidig te beantwoorden. In het algemeen sla je 2 dagen voor de start best een stevige dosis koolhydraten op. Pasta of pannenkoeken zijn dus zeker aan te raden. Probeer vet wel te vermijden. In het slechtste geval verschijn je dan met maagkrampen aan de start.

De dag zelf sla ik traditioneel 2 grote kommen ontbijtgranen met magere melk achterover en nog enkele stukken fruit en een flinke pot magere fruityoghurt. Een stevig ontbijt dus. Weinig vet, veel energie, dat is de boodschap. Het geeft een meer dan verzadigd gevoel, maar 3 of 4 uur later sta je fit aan de start en zul je niet verzwakken tijdens de halve marathon zelf. Toch is het raadzaam om ook de bevoorrading tijdens de wedstrijd mee te nemen, zeker ook voldoende water drinken voor en tijdens de wedstrijd, vooral bij warm weer. En nu rustig toeleven naar de 20 kilometer van Brussel… en lekker eten!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: