Gepost door: pheirman | september 9, 2014

Hoe bereid je een halve marathon voor?


Peter HeirmanEen halve marathon is ideaal om je conditie een boost te geven zonder je eigen fysieke limieten te overschrijden. Trainingsschema’s zijn er met hopen, meestal 3 of 4 trainingen per week. Belangrijk is om je schema goed te lezen en het niet blindelings te volgen. Heb je last van (aanhoudende) vermoeidheid? Sla dan eens een training over. Voel je tijdens het lopen dat je het vooropgestelde tempo niet kunt volhouden? Vertraag dan. Je lichaam forceren brengt je conditioneel niets bij én het is zeer ongezond.

Zelf volg ik nu het beginnersschema 2 op runnersweb.nl, een duidelijk schema met D1 (traag)-, D2 (goed doorlopen, zonder heel diep te gaan)- en D3 (snel)-duurlopen en intervaltrainingen. Dat betekent 4 keer per week trainen, niet altijd vanzelfsprekend, maar nog net haalbaar.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

Categorieën

%d bloggers liken dit: