Gepost door: pheirman | april 21, 2014

Voelt joggen zoals seks?


Joggen voelt hetzelfde als seks, beweert Hanne Troonbeeckx. Het is maar hoe je het bekijkt. bron: she.be

Joggen voelt hetzelfde als seks, beweert Hanne Troonbeeckx. Het is maar hoe je het bekijkt. bron: she.be

“Sport (en in haar geval is dat joggen, ph) voelt net als seks”, beweert televisiepresentatrice Hanne Troonbeeckx in Gazet Van Antwerpen. Maar is dat wel zo? Elke jogger kent het moment waarop de inspanning overgaat in dat euforische gevoel en je de kilometers in vreugdevolle extase tot jou neemt.  Een gevolg van de endorfines die de fysieke inspanning in je lichaam vrijmaakt. Je hebt dat in nog hogere mate als je een intervaltraining doet, tijdens de pauzes dan toch.

Maar daar kan Hanne niet over meespreken, want in hetzelfde interview legt ze uit dat ze altijd op lage hartslag loopt, maar wel veel kilometers afmaalt. Verstandige keuze trouwens. Zelf doe ik het liever zonder hartslagmeter, geeft alleen maar stress, vind ik, en dat is nu net wat je wilt vermijden door te lopen. Maar, toegegeven, dan durf je je spieren al eens overwerk laten doen, met overbelasting tot gevolg.

Maar joggen hetzelfde als seks? Tja, als ik mocht kiezen, … Ik zal er eens over nadenken wanneer ik op 18 mei het Terkamerenbos passeer. Toen ik er in 2011 langs liep, uitgeput en uitgedroogd, waren de erotische fantasieëen ver te zoeken, moet ik eerlijk bekennen. Maar wie weet, …

Geef een reactie

Categorieën

