Gepost door: pheirman | februari 27, 2014

Oppassen voor overbelasting


Peter Heirman

Het is mij niet gegund, een halve marathon voorbereiden zonder blessures of virussen. Het leek aanvankelijk vanzelf te gaan, maar zie, daar spelen de kuitspieren alweer op, net als 3 jaar geleden bij mijn vorige 20 kilometer door Brussel. Toen was het euvel snel verteerd, nu verloopt dat een stuk moeilijker. Versleten steunzolen in combinatie met een iets te intensieve training en hop, daar beland ik in mijn zetel. De 20 kilometer van Brussel lopen is een kwestie van doseren, maar dat geldt evenzeer voor de voorbereiding, zo blijkt eens te meer.

Een magere troost, ik ben niet de enige, lees er het wedervaren maar op na van Katrien Depoorter, freelance-journaliste voor De Morgen die zich in 11 weken tijd wil klaarstomen voor de Antwerp Ten Miles. Voor mij is het wachten op nieuwe steunzolen en ondertussen zoeken naar een betaalbare hometrainer om de conditie toch niet helemaal naar nul te laten gaan. Fietsen lukt immers wel nog. Tips zijn altijd welkom!

Responses

  1. Veel rust, massage elke avond, fietsen of zwemmen en blijven geloven dat het goed komt. Veel beterschap Peter!

  2. […] vermijden door te lopen. Maar, toegegeven, dan durf je je spieren al eens overwerk laten doen, met overbelasting tot […]

  3. […] Oh nee, een verkeerslicht! Dat is de reden waarom ik als opwarmer rustig naar het Liedermeerspark fiets (toegegeven, vaak met bibberende benen en een vacht vol kippevel) en dan pas begin te lopen. Ook beter tegen overbelasting. […]

  4. […] afhaspelen. De conditie zit dus vrij goed en dat ondanks meer dan een maand gedwongen pauze wegens overbelasting, of misschien net dankzij die onderbreking. Soms kan rust ook wonderen doen voor de […]


Geef een reactie

Categorieën

