Gepost door: pheirman | mei 26, 2011

Laatste training achter de rug voor 20 kilometer van Brussel


Gisteren nog een korte, maar stevige intervaltraining afgewerkt van 2 keer tien minuten. En daarmee zit alle trainingsarbeid er op. Nu ben ik bezig aan mijn supercompensatie. Dus, iedereen, ik moet VEEL rusten. Geen grote inspanningen doen. En mij te goed doen aan massa’s spaghetti en pannenkoeken om veel koolhydraten op te slaan en zo mijn uithoudingsvermogen op te drijven. Zonder twijfel de aangenaamste dagen van mijn voorbereiding.

Het enige waar ik mij nog zorgen over maak is het weer. De zomerse hitte van de voorbije weken deed mij behoorlijk naar adem happen. Je voelt het al van bij de eerste passen. Geen zuurstof in de lucht, loden benen en het gevoel dat je longen helemaal leeggezogen zijn. Nu, wat het weer betreft, is er goed nieuws. Het KMI voorspelt een dag met wisselend wolkenvelden en opklaringen, maar zonder regen, en met een temperatuur tussen 11°C en 21°C. Tegen 15 uur zal dat dus wel dicht tegen de 21°C aanlopen. Ideaal voor mijn eerste 20 kilometer.

Het parcours van de 20 kilometer van Brussel. Bron: Jan Jansens’s blog.

Geef een reactie

Categorieën

