Gepost door: pheirman | maart 25, 2011

Blaarmeersenloop op 27 maart


Blaarmeersenloop: start en aankomst op de vernieuwde piste. Bron: Gentblogt.be

17 weken (in mijn geval 12) voorbereiding op een (bijna) halve marathon, daar mag al eens een wedstrijd tussen zitten. Zondag is het zover. Dan waag ik mijn kans op de Blaarmeersenloop, op een ferme steenworp van mijn deur. Georganiseerd door AA Gent nog wel. Met start en aankomst op de vernieuwde atletiekpiste. Om 10.30 uur laat ik mij op gang schieten voor een tocht van 15 kilometer, 3 ronden van 5 op het aangename Blaarmeersenparcours aan de Watersportbaan in Gent.

Dat is meteen een fikse sprong voorwaarts, want tot nu toe heb ik in mijn voorbereiding hooguit 11, misschien eens 12 kilometer gelopen. Ben benieuwd. Het wordt geen massaloop. Vorig jaar namen amper 100 lopers deel aan die 15 km (eigenlijk 16, want de ronde is iets langer dan 5 km). In mijn jonge jaren liep ik nog wel eens 15 kilometer in 1u.15′. Toen was ik op mijn best. Met die tijd zou ik zowat midden in het pak eindigen (op basis van de uitslag van vorig jaar), maar ik vrees dat dat weinig realistisch is. Nu, laatste zal ik ook niet eindigen als ik naar de tijden van vorig jaar kijk.

In elk geval, ik ben niet van plan om zondag veel potten te breken. Eerder lekker genieten van een heerlijk voorjaarszonnetje (hopelijk toch). Wie wil komen kijken, mag. Maar als ik van u was, zou ik rustig in mijn nest blijven liggen.

Geef een reactie

Categorieën

